vrijdag 20 mei 2016

Strijkkralen 2.0

Wow! Voor het eerst dat kind 3 eerder in bed ligt, dan de oudere 2. Wat een rust zo! Hij is inmiddels 4 maanden en ik heb er alweer 2 werkweken opzitten. De kinderopvang is geregeld dmv kinderdagverblijf en bso.
Kind 1 zit dus op de BSO. Ze gaat elke maandag. De BSO werkt met een carrousel waarbij kinderen elke 3 maanden een activiteit kiezen. Tot nu toe heeft ze onder andere koken, techniek, kunst en cultuur, judo en atletiek gedaan. Momenteel doet ze aan voetbal. Het voetballen valt erg in de smaak bij haar. Zelf zegt ze dat het wel raar is voor een meisje. Waarom eigenlijk l?
De activiteiten die de BSO organiseert zijn ook opengesteld voor kinderen uit de wijk. Vandaar dat kind 1 nu ook zangles volgt op donderdag. Dat duurt dan een uurtje en dat uur speel ik met de andere 2 kinderen op het schoolplein. Nou ja, meestal slaapt kind 3 en zit kind 2 in de schommel. Duwers genoeg op het schoolplein. Ik zit dan heerlijk in de zon als die er is. Gisteren een aardig kleurtje gekregen. Huisvrouwenbruin noemen ze dat.
Toen ik daar dus zat te bakken, kreeg ik van de BSO-juf een magazine. Wat een leuk idee stond daar in!
Vandaag weer op het schoolplein. Dit keer met baby en peuter in de stromende regen zonder waterdichte jas en met suède laarsjes. Kind 1 wilde een vriendinnetje meenemen. Prima! Eerst even naar de landwinkel zo'n lekkere salade halen en zoals elke vrijdag kwamen we de juf daar tegen. Ik werd uitgelachen door de eigenaar dat ik daar liep met 4 kinderen, waarvan er 3 supergraag hielpen door alles te pakken. En ik maar sturen. Nee! We hebben geen appelstroop nodig! Ook geen chips. Je hebt nu wel genoeg geproefd. Zucht
Maar goed, ik had mijn salade, bakje aardbeien, fles yoghurt en andere lekkernijen. Nog een keertje door de regen en op naar huis.
Er werd meteen druk gespeeld en ik kon in alle rust mijn salade opeten. Toen alle huwelijken tussen de my little pony's gesloten waren, begon het bankhangen. Het regende immers pijpenstelen en de baby lag inmiddels in bed waardoor boven spelen even niet handig was. Ik besloot het BSO-magazine erbij te pakken en het knutselidee in te zetten. Ik had nog een pot Actionstrijkkralen staan die niet plakken aan de Hama. Die konden we mooi gebruiken. We smeerden schaaltjes in met olie en verdeelden de kralen erover. Even draaien om ook de zijkanten te voorzien van strijkkralen. Daarna 10 minuutjes in de oven. Als de strijkkralen afgekoeld zijn, haal je ze zo uit de schaaltjes. Echt leuk! We hebben meteen een tweede ronde gedaan.
Geweldig idee van de BSO. Op Instagram zal ik wat meer voorbeeldjes plaatsen. Veel knutselplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten