vrijdag 13 mei 2016

Mega Toby

Kind 2 is Mega Toby. Hij wordt over een maand 3 en hij krijgt een superheldenfeestje. Dolgelukkig is hij. Ik heb een oud poppenhuis omgetoverd tot superheldenhuis en hij kan niet wachten tot er wat bewoners inkomen. Hij zit er goed in. Hij kan namelijk vliegen en boeven vangen. Onze hond is een superheldenhond en zijn broertje een superbaby. En ik ben Mega Mindy. Ik krijg dat pak waarschijnlijk niet eens dicht haha.
Soms is het wel handig zo'n fase. Hij at namelijk nooit rauwkost. Nu vraagt hij bij alles of Mega Toby dat eet en dan eet hij het ook. Hij eet nu zelfs sla.
Ook is hij opeens zindelijk geworden, omdat superhelden geen luier aanhebben. Ideaal zo'n fase. Dit weekend gaan we uitnodigen rondbrengen en een kratje zetten bij Intertoys. Ideaal! Ze doen zelf alles erin wat ze leuk vinden en de genodigden vissen er iets uit wat ze afrekenen en geven. Zo krijgen ze altijd iets leuks en niks dubbel. Ik verwacht dat er wel wat potentiële bewoners voor het superheldenhuis tijdelijk in deze krat gaan wonen in de hoop dat ze meegenomen worden door een superheldje. Ik heb het er maar druk mee. Deze week ook weer gaan werken. Het viel me echt mee. Ik had me goed voorbereid door alvast te koken en het huishouden te doen. Moe was ik wel zeg. Tja de overtreffende trap van Moe is immers moeder.
Vandaag weer lekker vrij, maar dan kom je er opeens op donderdag achter dat je naar het cb mag/moet. Vanochtend kind 3 dus wakker gehouden en op naar het cb. Wow wat is hij gegroeid. Gewicht bleef wat achter, maar dat is normaal bij borstvoeding zo rond de 4 maanden. Kleine man is de tevredenheid zelf, dus geen stress. Ik heb trouwens sowieso weinig last van het cb. Sommige moeders klagen steen en been, maar ik niet hoor. En dat terwijl ik lekker dwars ben met een eigen vaccinatieschema en niet begin met bijvoeden met 4 maanden, tegen hun advies in. Ze vinden het prima. Fijn!
Terwijl ik daar zat te wachten, poepte kind 3 natuurlijk zijn broek vol en waren we de doekjes vergeten. Gelukkig was er een Amerikaanse mama die ons wel een "wipe" wilde geven. Die vrouw had een heel bijzonder hupje aangeleerd, zodat haar kind rustig bleef. Ik heb haar zeker 10 minuten zien hupsen in het cb. Zou ze door hebben hoe dat eruit ziet? Vast niet en alles voor de kleine!
Nee ik dan. Ik kreeg bijna een rsi-duim van het appen. Kind 1 moet namelijk een groepje van 4 hebben voor de roefeldag. Een groepje van 4 en dus niet van 3 of 5.  Wat een gedoe is dat. Die kinderen uit groep 3 kunnen dat natuurlijk niet zelf. Ik heb er nu een dagtaak aan. Maar ja, je doet het toch weer. Alles voor de kindjes.
Roefelen is trouwens een activiteit bij een bedrijf doen. Erg leuk georganiseerd.
Over activiteiten gesproken. Gisteren heeft ze haar eerste zangles gehad. Zal ik haar vast inschrijven voor Idols 2025? Nee zingen kan ze niet, maar lol heeft ze er wel in en daar gaat het om!
Of wie weet is onze Douwe zo ook ooit begonnen en schreef zijn moeder hetzelfde. Ik vond hem super! Ben weer trots op Nederland! Intussen landt er een online bestelde superheld op de deurmat. Helemaal uit China! To the rescue!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten