donderdag 26 mei 2016

Musthaves baby 3-6 maanden

Een cadeautje kopen voor een baby is tegenwoordig een hele uitdaging. De keuze is namelijk reuze. Wij hebben met 3 kinderen een hele verzameling babyspeelgoed in huis. Mijn persoonlijke favorieten zal ik beschrijven, zodat je het spreekwoordelijke bos weer door de bomen ziet als je een (kraam)cadeautje gaat kopen.
De eerste 3 maanden bestaat spelen voor baby's met name uit kijken. Een knuffeltje wat je gewoon naast de baby legt is dan prima speelgoed. Baby's houden van contrast. Dit zien ze goed. Een licht knuffeltje met donkere accenten doet het dus goed bij ze. Een veel te witte mama met donkere kringen om haar ogen is natuurlijk ook een attractie. Mocht jij er wel florissant uitzien of als je geen zin hebt om de hele dag boven de box te hangen, zou je een mobiel kunnen ophangen. Daar kunnen ze ook lekker naar kijken. Muziek erin kan, maar hoeft niet. Nog iets leuks is een maxicosi hanger. Ik hang die ook aan de kap van de kinderwagen. Ook weer een leuk kijkding. Daarnaast zijn broers, zussen, huisdieren en televisie natuurlijk ook interessant om naar te kijken, maar ook hele eenvoudige dingen als een plank aan de muur of een slinger zijn voor een jonge baby al speelgoed. Wij hebben een zwartwitte mand in de box staan. Dat ding is een attractie op zich.
Vanaf 3 maanden gaan baby's dingen pakken en dan kan het echte spelen gaan beginnen. Naast het haar en de sieraden van mama zijn er leuke speeltjes verkrijgbaar die ze kunnen pakken. De absolute musthave voor elke baby vind ik de Oball. Ik heb er al veel als kraamcadeau gegeven inmiddels. Wij kochten de eerste in Dubai toen ik zwanger was van kind 2. Inmiddels zijn ze ook in Nederland verkrijgbaar in allerlei varianten. Deze bal is gebaseerd op de principes van Emmi Pikler. Boeiend! Het is gewoon een hele lichte bal met grote gaten die baby's al vroeg vast kunnen pakken. En nee, ik heb geen aandelen.
Op nummer 2 staat de Sophie de Giraf bijtring. Ons ventje pakt deze met 2 handen vast en gaat heerlijk op het hoofd bijten. Arme Sophie. De andere Sophie speeltjes doen het trouwens ook goed hoor. En wederom geen aandelen.
Nummer 3 is de houten babygym. Dit staat garant voor uren speelplezier. Simpel en leuk. En het nodigt uit tot ontdekken en bewegen in tegenstelling tot een mobiel. Nope, geen aandelen.
Dus zoek je een cadeau voor een jonge baby. Hierbij mijn top 3
1. OBALL
2. SOPHIE DE GIRAF BIJTRING
3. HOUTEN BABYGYM
Veel shopplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten