vrijdag 22 april 2016

Haarspeldjes 2.0

Deze blog schrijf ik op een redelijk zonnig terras tegenover school. Ze zijn over 5 minuten open en dan kan ik mijn favoriete koffie bestellen, namelijk koffie compleet. Dus met een glaasje slagroom en lekkere chocolaatjes. Zin in!
Vandaag zijn dus de Koningsspelen. Ik ben net met mijn mopperige baby gaan wandelen, zodat hij rustig wordt en ik mijn dochter kan zien. Net bij school geweest. Ik zag de juf in een juichpak en een paar hulpmoeders die net iets sportiever zijn dan ik en bij wie een trainingspak wel staat. Mijn dochter zag ik uiteraard niet. Baby slaapt en ik wacht.

O ja, dit verhaal gaat over haarspeldjes. En om maar meteen met de deur in huis te vallen. Dat zijn pokkendingen. Dochterlief is inmiddels 6 en heeft/had al zeker 100 van die dingen. Ze raken kwijt, de decoratie valt eraf en ze roesten. Ik heb het hier over de zogenaamde klikklakspeldjes. Die dingen die zo uit het haar glijden en die je dus niet moet hebben. Nee, je moet de alligatorspeldjes hebben. Die hebben net als de krokodil waar ze hun naam aan te danken hebben tandjes en je raadt het al, ze glijden dus  niet uit. Ze zijn roestvrij staal. Helemaal ideaal dus. Echter hebben ze dat bij Kruidvat, Etos en hun concullega's nog niet door en liggen deze winkels vol met klikklakellende.
Online vond ik de Alligators voor een prikkie. Ik bestelde 2 zakjes in 2 verschillende maten. Daar kun je dus alles opplakken wat je wilt. Poppetjes, bloemetjes, strijkkralenknutsels etc. Tip: gebruik sieradenlijm.  Zo'n flesje kost wat, maar het blijft echt goed zitten. Je hebt echt maar een drupje nodig. Als je het aanbrengt lijkt het of je glijmiddel hebt gebruikt in plaats van lijm, maar geloof me, dat komt goed. Ga niet zitten schuiven en laat het gewoon een paar uur drogen. Veel plakplezier!

O ja, de koffie was heerlijk! Dankjewel Marco

4 opmerkingen:

  1. Super leuke haar speltjes,indd die klikklak dingen zijn meer dan vreselijk en ben ze indd allemaal kwijt die we ooit hadden.
    Misschien moet ik deze ook maar eens gaan proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Waar heb je de speltjes gekocht?
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Loes,
      Dankjewel!
      Bij de webshop brocante roosjes
      Groetjes

      Verwijderen