vrijdag 29 april 2016

Centerparcs in America

"Bliep" "Bliep" mijn telefoon heeft het druk. Er komen heel wat likes en reacties binnen op de foto's die ik net op mijn privé-account heb gezet. Het zwemplezier straalt ervanaf. De kindjes hebben genoten, alledrie!
We zijn dus net thuis van onze eerste vakantie met 5. Traditiegetrouw aan het einde van het zwangerschapsverlof. Ai, nu denk ik aan werk. Niet doen! Nog even niet aan denken en genieten. Dat heb ik toch al tientallen keren tegen mezelf gezegd de laatste dagen. Het einde is in zicht en hoewel ik een fijne baan heb en toffe collega's, is het toch weer even een drempel om straks weer te beginnen. Stop! Dat komt allemaal later. Deze blog gaat immers over centerparcs en wat kan het al die miljoenen mensen die dit lezen nou schelen dat ik weer moet werken?

In Limburg ligt een dorpje dat America heet. Zelf ken ik het, omdat Jack Poels van Rowwen Hèze daarvandaan komt. Verder heb ik het hele dorp nog nooit gezien, behalve de 2 parken van Centerparcs die daar liggen. 2 parken in 1 dorp? Wij hebben ons vantevoren een beetje ingelezen in de verschillen tussen deze 2. Je hebt dus het Meerdal. Autovrij en hondvrij en de Limburgse Peel die autoluw en hondvriendelijk is. Het Meerdal is groot en heeft eigenlijk alles wat de hedendaagse  tourist wenst en de Limburgse Peel heeft dat niet. Dit is een kleinschalig park met een aantal faciliteiten. Wij kozen voor dat laatste. Wij houden namelijk van terrasjes en gezelligheid en willen niet continue onze 3 kinderen moeten zoeken. Ook in het zwembad gaan wij voor een overzichtelijk bad. Kind 1 heeft namelijk net haar B, maar moet nog meters maken en kind 2 denkt dat hij Mega Toby is en kan vliegen. Angst? Wat is dat?
Goed, afgelopen maandag waren we na maandenlang aftellen eindelijk in America. Wat zal ik eens vertellen over deze vakantie? Als een soort Rob Kneus een lijstje maken van alles wat niet schoon was? Niet nodig. Het huisje was naar verwachting. Qua inboedel overtrof het zelfs mijn verwachtingen. Er was namelijk een speciaal babykamertje met alles wat we nodig hadden voor kind 3. En dat terwijl hij illegaal mee was.
Ik kan vertellen wat je er allemaal kunt doen. Eigenlijk staat dat ook op de site van Centerparcs. Kijk daar eens. Ik ben immers een bloggende mama 2.0 en moet toch met iets nieuws komen. Wat wel nuttig is om te melden, is dat je van de faciliteiten van beide parken gebruik mag maken. Wij hebben dus de Wannabe activiteiten op het Meerdal gedaan. Op Koningsdag hadden we naast veel regen dus ook een kok en een ridder. Die activiteiten zijn overigens gratis voor Rangers en Bamboeclubleden van het WNF.
Meteen ook even gebruik gemaakt van de binnenspeeltuin en een kwartier lopen zoeken naar kind 2. Hmmm vermoeden bevestigd.
Over het zwemmen in een ander park wordt een beetje vaag gedaan. De ene medewerker zegt dat het kan en de andere zegt van niet. Proefondervindelijk hebben wij geleerd dat het kan. Zo hebben we op vrijdag  (wisseldag zou rustig moeten zijn) als een soort sardientje gezwommen. Vermoeden wederom bevestigd. Kind 1 en 2 zijn denk ik wel 15x van de wildwaterbaan geweest. Ze vonden het geweldig. Heel leuk, maar lekker chillen was er voor ons niet bij. Niet erg voor die ene vrijdag, maar als dit de hele vakantie zo was......
Om een lang verhaal kort te maken zou ik met kleine kinderen absoluut voor de Limburgse Peel gaan. Met grotere kinderen is het Meerdal echt geweldig.
Wat je bij beide parken niet moet doen is eten in het zwembad. Je bent dan zo een uur onder de pannen en van je bestelling klopt geen fluit. Wel heb ik me enorm vermaakt met het kijken naar dit personeel dat vast andere kwaliteiten heeft. 2x diner en 1x lunch gingen mis. Aandachtspuntje. 
O ja wij hebben echt de hele week de diverse P's gegeten. Pannenkoeken, Pizza en friet. Waarom die erbij staat geen idee. Dat schrijf je toch met een F?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten