woensdag 20 april 2016

De bieb

Vandaag brachten wij een bezoekje aan de bieb.
De bieb.... 


Boetes
Boek kwijt
Pasje kwijt
Boek beschadigd
Boek te laat
Boek nog niet uit, maar je mag niet meer verlengen.


Ik vind het maar niks om boeken te lenen. En voor mijn kinderen dus ook niet. Zij zijn nog te jong om zelf die verantwoordelijkheid te dragen en ik maak er ook een potje van. Hier dus geen geleende boeken, maar een grote kast met eigen boeken. Deels gekregen voor verjaardagen (en dat schiet op met 3 kinderen) en deels opgehaald via ruilgroepen op Facebook waar ze ook weer op terug zullen gaan, zodra iedereen er klaar mee is. Heel erg handig en geen risico op bovenstaande toestanden.
Dat dus over het lenen van boeken. Maar goed, we waren vandaag dus toch in de bieb. Sterker nog, ik was er dit jaar voor de derde keer. 

De bieb organiseert namelijk leuke en interessante bijeenkomsten. Zo ben ik begin dit schooljaar naar een lezing geweest over het leren lezen in groep 3, heb ik een workshop babygebaren gedaan en vandaag was het groot feest. Dolfje Weerwolfje was jarig. Daar moet je natuurlijk bij zijn. Met compleet gezin en een vriendinnetje gingen we op pad om dit heugelijke feit te vieren. De kindjes kregen een stempelkaart en scoorden stempels bij activiteiten. Simpel maar leuk. Aan het einde van de rit, kregen ze een cadeautje.
De echte Dolf was er ook. Helaas constateerde kind 1 meteen dat deze Dolf borsten heeft en dus een mens is (0) (0)
Kind 2 moest eerst niks van Dolf weten, maar eenmaal de smaak te pakken, was hij niet meer weg te slaan bij onze witte vriend die eigenlijk blauw zou moeten zijn.
Om een lang verhaal kort te maken....
Bij de bieb kun je dus naast boeken lenen, leuke dingen doen.
Veel biebplezier ! Ennuh....bieb bedankt voor de leuke middag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten