vrijdag 23 september 2016

Tommie Toaster

Inmiddels zijn de verkiezingen voor speelgoed van het jaar in volle gang. Mij is niks gevraagd uiteraard, maar bij deze verkies ik ook ons speelgoed van het jaar 2016.
Vorig jaar waren wij op 5 december in de Lommerbergen, waar 2 ingehuurde zwarte pieten onze bungalow bezochten. De kinderen hebben het er nog steeds over. Als je ooit de kans krijgt, doen hoor! Echt een heerlijk avondje. Op het park kun je ook de bungalow van de goedheiligman bewonderen. Toch bijzonder dat hij op zijn leeftijd dezelfde bungalow heeft als wij. Niks senioren, niks tillift, niks opastoel. Forever young! Verder kun je een pietenontbijt boeken. Ook dit was te gek (en lekker). Ik dwaal af. Die pieten brachten dus een zak met cadeautjes en hetgeen waar afgelopen jaar verreweg het meest mee gespeeld is, is Tommie Toaster. Een batterijloos  (woehoe) spel officieel voor 4+. Kind 2 kreeg dit met 2.5 en heeft er al een jaar de grootste lol mee. Je kunt de spelregels namelijk best wat vereenvoudigen.
Het idee is dat je kartonnen boterhammen in de toaster doet. Je zet hem aan en net als bij een echte toaster schieten ze eruit. Bij een echte toaster probeer je dan met je vingertoppen die boterham eruit te halen en kom je er voor de zoveelste keer achter dat die dingen best heet zijn. Of je gebuikt een vork ondanks dat je weet dat de fabrikant dit afraadt. Bij dit spel van je de bammetjes met een pan. Logisch! Misschien iets om in de grote mensen wereld ook te proberen. Dat maakt het leven een stuk luchtiger. Terug naar het spel, ik dwaal weer af. Je hebt allemaal een placemat en als je een boterham vangt, moet deze matchen met de boterhammen op je placemat. Zo niet, da heb je pech. Wanneer je nog meer pech hebt, is wanneer je de rotte vis vangt. Dan moet je namelijk een boterhammetje inleveren. Dat wordt brullen! Of je hebt een slim kind die zegt "dat doen we niet". Dat bedoel ik dus met spelregels vereenvoudigen.
Anyway, als je het mij vraagt is Tommie Toaster het speelgoed van het jaar. Categorie 2.5 tot 8 jaar (en ouder eigenlijk ook wel). Veel shopplezier! Wanneer gaan jullie beginnen?
O ja..... ik heb geen aandelen, maar je kunt het spel onder andere hier kopen.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben al begonnen. Het voordeel van grote kinderen: ik hoef niet te wachten tot de folders op de mat vallen, ik krijg iedere keer als ik met mijn dochter winkel een uitgebreide tour door de speelgoedwinkel. Ik weet precies wat ze leuk vindt ��. Ach,vorige jaren waren de kadootjes ook al in huis voor de verlanglijstjes gemaakt waren. Voorpret is het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al begonnen. Het voordeel van grote kinderen: ik hoef niet te wachten tot de folders op de mat vallen, ik krijg iedere keer als ik met mijn dochter winkel een uitgebreide tour door de speelgoedwinkel. Ik weet precies wat ze leuk vindt ��. Ach,vorige jaren waren de kadootjes ook al in huis voor de verlanglijstjes gemaakt waren. Voorpret is het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen