maandag 16 mei 2016

Het zwem abc

Allemaal lekker gepinksterd? Ik vind het wel grappig. Pinksteren is voor niet - gelovigen gewoon een lang weekend zonder tradities. We geven geen cadeaus, zoeken geen eieren en hebben geen verplichtingen. Wat doe je dan? Dagje uit, weekendje weg of klussen in huis.
Dankzij de zwemschool hadden wij dit jaar een heel bijzonder uitje. Kind 1 zwemt binnenkort af voor C. Ze mocht samen met een ouder het C - examen afleggen. Opa wilde ook wel en ook dat mocht van de zwemschool. Vanochtend stond opa dus met zijn zwembroek, lange broek, longsleeve en regenjas op het startblok. De eerste opdracht met een koprol in het water springen is een echt C-ding. Zo ook die regenjas. De juf vertelde dat de C voor compleet staat. Eens! Voor ons was het vanzelfsprekend om het ABC compleet te maken. Zelf heb ik alleen A. Officieel gezien mag ik niet eens zonder zwemhesje in de wildwaterbaan. Helaas passen die hesjes niet met mijn cup-datzegiklekkerniet en heb ik in de loop der jaren wel wat bijgeleerd, dus ik red me wel, maar toch gun ik mijn kinderen A, B en C. Over een paar weekjes hebben we weer een diplomafeestje en dan nog 2 kinderen te gaan. Pff zwaar hoor elke week een heel uur kletsen en haken op het bankje in het zwembad. Heerlijk vind ik dat. Gelukkig mag ik nog even. Kind 1 wil nu ook snorkelen. Prima! Lekker doen.
Opa vond het overigens best zwaar. Vooral met de lange kleding en de jas. Hij heeft het goed gedaan hoor! Ik weet niet of ik het hem na doe. Misschien moet ik ook eens wat zwemlessen nemen of anders de cursus "hoe trek ik mijn jas uit terwijl ik in het water val" voor beginners.
Fijne pinkstermiddag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten