dinsdag 14 juni 2016

Allemaal beestjes

Soms is het contrast tussen wat ik op een dag doe best groot. Vanochtend eerst gewerkt. Een zogenaamde kantoorochtend. Flink schrikken toen er een mailtje binnenkwam van de juf. Kak! Hoofdluis op school. Niet mijn kind, maar toch kreeg ik al jeuk. Wat ik dan trouwens doe is preventief kammen met een netenkam en sprayen met Forever Living Aloë First (geen aandelen). De geur vinden luizen vies en zo blijven ze hopelijk weg bij mijn kinderen.
Ook ter voorkoming van pesterijen net even uitgelegd aan kind 1 en 2 vriendjes dat luizen graag op schone haren gaan zitten en dat iedereen het kan overkomen.
Vroeger moest je dan trouwens alles wassen, maar tegenwoordig weten we dat wassen geen nut heeft. Bof ik even dat ik nu leef. Ik was al zoveel!
Na mijn wijze woorden over de luizen, wilde kind 1 beestjes gaan zoeken met haar vriendjes. Een tijdje geleden heb Ik namelijk deze kaart aangevraagd bij IVN. Je kunt hem gratis aanvragen en ze leveren snel. Het is een hit hier. Wij hebben namelijk een vijver en sinds deze kaart weten we dat er niet alleen vissen in leven, maar ook karperluizen en posthoornslakken. Wat een gezelligheid. Die karperluizen hebben trouwens niks te maken met de hoofdluizen die op school rondspringen (krijg er nog meer jeuk van).
Ook leuk om in ander water aan de slag te gaan met de kaart. Of een minivijver te maken. Kijk eens hier hoe leuk! 
Het drietal heeft grote lol gehad met het schepnet in de vijver. Gillen toen ze een slak vingen! En daar sta je dan na een serieuze werkdag met een potje slakken in je achtertuin.  Jammer voor kind 2 dat hij lag te slapen. Hij vindt dit soort dingen fantastisch. Ik ga hem inschrijven voor de IVN. Hij is echt een laarsjeskind. Een tijdje geleden mochten we mee bomen gaan planten op de boomfeestdag via IVN. Je had hem moeten zien stampen met zijn laarsjes. Als jongste deelnemer heeft hij echt hard gewerkt. Ja, dit is echt iets voor hem! Gisteren is hij 3 geworden. Morgen is eindelijk zijn superheldenfeestje. De lightversie hadden we zondag. Daar kwamen met name volwassenen. Morgen komen er heel veel superheldjes. Ik zal binnenkort verslag uitbrengen. To do list voor vanavond: alles klaarzetten en haren kammen. Ik zeg "we eten pasta" lekker simpel. Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten