vrijdag 8 juli 2016

Review TY Beanieboo Coconut spel

We hebben een logé. Gezellig! Een klasgenootje van kind 1 dat ivm het werk van haar vader een paar jaar in Korea woont. Ze logeert nu voor de tweede keer bij ons. Een lieve meid die je er zo bij kan hebben. Uiteraard slapen ze nog niet. Ze kijken lekker een filmpje.
Vanmiddag speelden we een spelletje. Ik kocht het hier. Kind 1 is een enorme Beanie Boo fan en omdat haar kamer best vol raakt met die glinsterende vriendjes, was ik blij dat er ook nog andere spulletjes verkrijgbaar zijn. De levertijd is overigens vrij lang, zo'n 2 weken. Als je zoiets wil, op tijd bestellen dus.
Ze hebben verschillende Beanie Boo spellen. Memorie, Lotto, Domino, een kaartspel, puzzels en dit kokosnotenspel.
Vanmiddag hebben we het met 4 spelers gespeeld. Kind 1 en logé van beide 6 jaar, kind 2 van net 3 jaar en ik van 25+ en dan lieg ik dus niet. Met 4 spelers ben je ongeveer 10 minuten aan het spelen. Met 2 spelers zal het langer duren, want je speelt tot de kokosnoten op zijn.
Kind 2 kon prima meedoen. De leeftijdsindicatie voor dit spel is 3 tot 99 jaar. Ik denk dat afhankelijk van het kind 2.5 jaar ook zeker kan.
Je speelt met een drukdobbelsteen. Deze heeft blauwe en roze stippen. Als je hebt gegooid, pak je een kokosnoot. Zijn zowel de dobbelsteen als de binnenkant van je kokosnoot dezelfde kleur, dus blauw of roze, dan mag je de kokosnoot houden. Als je de vleermuis pakt, moet je een kokosnoot inleveren. Wie er aan het einde de meeste kokosnoten heeft, is de winnaar. Simpel, maar leuk. Dan weten jullie dat ook weer. Goed weekend! Er komt zon aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten