zaterdag 12 november 2016

Daaaaaaag statisch haar!

Tussen alle intochtgekte,  zaterdagclubjes en huishoudellende heb ik eindelijk tijd om een blog je te schrijven. Gisteren heb ik namelijk afscheid genomen van statisch haar.
Om gek van te worden! Droog weer en knetter daar gaat je haar. Zou daar de uitdrukking knettergek vandaan komen?
Het waren dus niet mijn schoenzolen of mijn jas die schuldig waren aan deze knetterende ellende. 36 winters van strakke staarten en heel veel haarlak zijn voorbij.
Ik besef me dat ik nu eigenlijk een beautyblog aan het schrijven ben. Ik en een beautyblog? Oké, ik ben niet de moeder die met Crocs en joggingbroek op het schoolplein staat. Maar ook niet de volledig opgedirkte schoolpleinmoeder. Ik zie mezelf als gemiddeld. Het onopvallende type. Ik heb ook niet veel nodig. Mijn schreeuwende peuter zorgt er wel voor dat ik toch opval. Zonder gekheid, ik ben altijd braaf en netjes aangekleed en heb 's ochtends, ondanks 3 kindjes, wel tijd voor een beetje eyeliner en mascara. Mijn nagels laat ik iedere 3 weken doen en joggingbroeken gebruik ik voor op de bank en voor als ik ga sporten.
Maar goed, nu dus toch een beautyblog.
Gisteren ging ik met de eerdergenoemde schreeuwende peuter ofwel kind 2 naar de kapper. Een mannetje dat echt elke 6 weken moet gaan, want anders is zijn kapsel iets te pompeus. Hij vindt het een feest, want hij mag van de kapper alles natspuiten. Inmiddels weet hij ook precies hoe het allemaal rijlt en zeilt in een kapsalon, maar dat is nogal wiedes als je er elke 6 weken komt. Toen kind 2 weer van volume Beatrix naar peuterjongen gemetaformoosd was, bedacht ik mijn probleem toch maar eens bespreekbaar te maken. Ik zag er namelijk uit alsof ik mijn vingers in een wandcontactdoos ofwel stopcontact had gestopt. En daar was mijn redder in nood. Natuurlijk weer retenduur, maar ik ben wel zo blij met dit gouden flesje "haarspul". Je hebt er maar een klein beetje van nodig en weg is je statische haar.
Vanaf nu ben ik niet meer die knettergekke moeder, maar gewoon prettig gestoord en met een gladde coupe. Thanks kapper!
O ja het haarspul heet Wella oil reflections  (geen aandelen).

Fijne Sinterklaastijd lieve volgers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten